رئیسی به پرونده تخلفات تامین اجتماعی بدون اغماض رسیدگی می‌شود

رئیسی به پرونده تخلفات تامین اجتماعی بدون اغماض رسیدگی می‌شود

معاون اول قوه قضاییه گفت: به پرونده تخلفات سازمان تامین اجتماعی بدون اغماض رسیدگی می‌شود.
به گزارش ایسنا، سیدابراهیم رییسی در حاشیه همایش ملی جایگاه ادیان الهی در نظام‌های حقوقی با تاکید بر اینکه این همایش در جهت تبیین جایگاه ادیان الهی بسیار مهم است، گفت:‌ نظام الهی در زمینه نقض حقوق بشر به عنوان مدعی و مغرب زمین نسبت به این موضوع در جایگاه متهم قرار دارد. آنها ما را به نقض حقوق بشر متهم می‌کنند، این در حالیست که مدارک بسیاری علیه مغرب زمین نسبت به جرایمی که آنها در خصوص مسلمانان مرتکب شده‌اند، وجود دارد.
وی درباره مجازات‌های جایگزین حبس، گفت: حبس‌زدایی سیاستی است که مورد تاکید ریاست قوه قضاییه بوده است و در دیداری که قضات با رهبری داشتند ایشان بر انجام مجازات‌های جایگزین حبس تاکید داشته‌اند.
معاون اول قوه قضاییه افزود: ما باید جمعیت کیفری را در کشور کاهش دهیم و زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست که جمعیت کیفری آن افزایش یابد، البته کسانی که در زندان محکوم شده‌اند اگر کنترل شوند و در حکم آنها ذکر شود که از ابزارهایی الکترونیکی (دستبند و پابند الکترونیک) برای آنها استفاده شود می‌توان جمعیت کیفری در زندان را کاهش داد.
وی اضافه کرد: اقدامات اولیه برای استفاده از ابزار الکترونیکی ویژه زندانیان فراهم شده و امیدوارم به زودی اجرایی شود.
رییسی درباره آخرین اقدامات دستگاه قضایی در مورد گزارش تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تامین اجتماعی، گفت: به این پرونده رسیدگی می‌شود و بدون اغماض با کسانی که مرتکب جرم شده‌اند برخورد می‌شود. اگر وجوهی به ناحق به جیب افرادی رفته باشد با حکم دادگاه ان‌شاءالله به بیت‌المال بازگردانده می‌شود.منبع:سایت حقوق بشر