حقوق پانزده میلیونی هیأت مدیره صندوق تأمین اجتماعی

حقوق پانزده میلیونی هیأت مدیره صندوق تأمین اجتماعی

مقرر شد بنا به نظر وزیر کار، تعاون و امور اجتماعیِ وقت، حقوق ماهیانه اعضای هیأت مدیره صندوق تأمین اجتماعی ماهیانه تا سقف 15 میلیون تومان و ماه‌های پیشین همین سال که تعیین تکلیف نشده بوده، به میزان حداکثر 10 میلیون تومان پرداخت شود!
 
بر پایه اسناد ضمیمه گزارش تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی که «تابناک» به دست آورده، آخرین رقم تعیین شده برای حقوق اعضای هیأت مدیره صندوق تأمین اجتماعی ـ سوای رقم پاداش‌های کلانی که طبق مصوبه مذکور سالیانه 10 درصد نیز به آن افزوده می‌شود ـ حقوق ماهیانه کلانی را دریافت می‌کنند؛ عددی معادل پانزده میلیون تومان!

به گزارش «تابناک»، یکی از مباحث جالب کشف شده در تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی، نوع پرداخت حقوق در سطوح مدیریتی است که یک به یک می‌بایست مورد اشاره قرار گیرد. از جالب‌ترین پرداخت، میزان پرداخت‌های صورت پذیرفته به اعضای هیأت مدیره این سازمان است.

هیأت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت رفاه و تأمین اجتماعی و تأیید شورای عالی رفاه و تأمین اجتماعی و به استناد ماده (17) قانون ساختار نظام جامع رفاه و تأمین اجتماعی ـ مصوب 1383 ـ اساسنامه صندوق تأمین اجتماعی را به تصویب رساند.

بر پایه اساسنامه صندوق تأمین اجتماعی، سازمان تأمین اجتماعی موضوع ماده (1) قانون تأمین اجتماعی ـ مصوب 1354 ـ که به موجب تبصره (2) ماده (12) قانون ساختار نظام جامع رفاه و تأمین اجتماعی به صندوق تأمین اجتماعی تغییر نام یافته است، از این پس براساس مفاد این اساسنامه و سایر قوانین و مقررات مربوط اداره می‌شود.

بر اساس اساسنامه صندوق تأمین اجتماعی، ارکان صندوق شامل هیأت امنا، هیأت مدیره، مدیرعامل و هیأت نظارت است.

شمار اعضای هیأت امنای صندوق بر اساس قانون اصلاح ماده (113) قانون مدیریت خدمات کشوری و چگونگی تعیین مدیریت سازمان تأمین اجتماعی و صندوق‌های بازنشستگی و بیمه‌های درمانی ـ مصوب 1388 ـ جمعاً 9 نفر بوده که شش نفر با پیشنهاد وزیر رفاه و تأمین اجتماعی و تصویب شورای عالی رفاه و تأمین اجتماعی و سه نفر باقی مانده مطابق جزء (2) بند (الف) ماده (17) قانون ساختار نظام جامع رفاه و تأمین اجتماعی تعیین شده است.

مطابق جزء (2) بند (الف) ماده (17) قانون ساختار نظام جامع رفاه و تأمین اجتماعی مابقی اعضا‌ به تناسب تعداد افراد تحت پوشش توسط «‌خدمت گیرندگان‌متشکل و سازمان یافته» آن‌ها بر اساس آیین‌نامه‌ای که به تصویب هیأت وزیران می‌رسد، ‌تعیین خواهند شد و درصورت عدم وجود تشکل‌های رسمی موصوف و تا زمان‌شکل‌گیری آن‌ها، اعضای مزبور به‌پیشنهاد وزیر رفاه و تأمین اجتماعی و تأیید شورای عالی‌رفاه و تأمین اجتماعی و تصویب هیأت وزیران انتخاب خواهند شد.

مطابق با این اسناد در چهل و پنجمین نشست هیأت امنای صندوق تأمین اجتماعی که با حضور اسدالله عباسی، عبدالرضا شیخ الاسلامی، ضرغام صادقی، محسن خلیلی عراقی، غلامحسین رضوانی، علی یوسف‌پور، یاراحمدیان، محمد پارسا و حسن اعتمادزاده در مورخ 22 مرداد 92 برگزار شد، مقرر شد بنا به نظر وزیر کار، تعاون و امور اجتماعیِ وقت، حقوق ماهیانه اعضای هیأت مدیره صندوق تأمین اجتماعی ماهیانه تا سقف 15 میلیون تومان و ماه‌های پیشین همین سال که تعیین تکلیف نشده بوده، به میزان حداکثر 10 میلیون تومان پرداخت شود!

هم‌‌اکنون «تابناک» اسناد صورتجلسه مذکور که بر اساس آن پرداخت ها انجام شده را منتشر می‌کند