امواج مغزی ایرانی‌ها ثبت می‌شود

امواج مغزی ایرانی‌ها ثبت می‌شود

رییس ایرانی مرکز تحقیقات علوم اعصاب مونستر آلمان گفت: دستگاه ثبت دقیق امواج مغزی برای نخستین بار در ایران در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای تحقیقات دانشجویان راه‌اندازی شد و در مرحله بعد برای بیماران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، پروفسور علی گرجی ــ رئیس بخش علوم و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد که طراح اصلی این دستگاه است، اظهار داشت: با استفاده از دستگاه دی.سی. ثبت امواج مغزی با دقت و کیفیت بهتر و بدون اختلالات احتمالی صورت می‌گیرد.

پروفسور گرجی افزود: این دستگاه می‌تواند کلیه امواج مغزی بین صفر تا 100 هرتز را ثبت کند که ثبت دقیق امواج مغزی نقش مهمی در تشخیص و بررسی پیش‌آگهی بیماریهای اعصاب و روانپزشکی دارد.

رئیس ایرانی مرکز تحقیقات علوم اعصاب مونستر آلمان بیان کرد: طراحی و ساخت این دستگاه با همکاری پژوهشگران دانشگاه‌های ونکوور کانادا، مونستر آلمان و علوم پزشکی مشهد انجام شده است.

گرجی عنوان کرد: دستگاه ثبت دقیق امواج مغزی برای نخستین بار در کشور در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، برای تحقیقات دانشجویان راه‌اندازی شده است و در مرحله بعد که چند ماه به‌طول می‌انجامد، برای بیماران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گفتنی است، با حضور معاون آموزشی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، دستگاه پیشرفته ثبت دقیق امواج مغزی (دی.سی.) در دانشگاه علوم پزشکی مشهد رونمایی شد.